Sunday, September 16, 2012

See on kunst, mida ei väljendata mitte paberil, vaid looduses




Huvitav on see, et mul on hetkel ainekavas ainult 1 kohustuslik füüsika aine ja see polegi veel õige füüsika. Pigem on see lihtsalt kuiv mõistete tund, metafüüsika või minu sõnul isegi filosoofiline loogika. Seal on 30 lehekülgi mõisteid, sh. ka sellised nagu hing, vaim, süllogism, ettemääratus jms.

Miskipärast ma arvasin, et siin hakkab kohe mingi hullumeelne füüsika ülesannete lahendamine pihta, aga reaalsuses ülikool on veel kerge, aga räägitakse, et meie õppekava on nagu eksponentfunktsioon, ehk varsti muutub kõik hästi järsult hästi kiireks. Ega ilma asjata iga teine siit välja ei lange. Natukene kurb on isegi mõelda, et praegune loengusaal on varsti poole tühjem. Veel õudsam on mõelda, et mis siis juhtub, kui ise ei näegi seda kui saal tühjemaks muutub, vaid olla ise selle langeva poole osa..

Huvitav tähelepanek on siin, et inimesi on tõesti võimalik teatud tüüpidesse ära lahterdada. Kõik füüsikaõpetajad on olnud samasugused hullud, matemaatika õpetajad on kõik üpriski kuivad ja aines kinni ning inglise keele õpetaja meenutas juba kaugelt minu endist saksa keele õpetajat, ka tund oli sarnane. Sama ka teiste inimestega, kõik meenutavad kedagi, keda ma olen varem tundnud juba. Ning kui ei meenuta, siis meenutavad kedagi, keda ma olen hiljuti tundma õppinud, ehk siis mulle jäävadki inimesed pigem enda temperamenditüübi ja käitumise poolest meelde - näo ja nime järgi on minu ära tundmine üpriski kehv.

Aga mul on üks hästi huvitav valikaine, nimelt 'füüsika meie ümber', ma sain selle loodusõpetajate õppekavast. Seal seletatakse, nagu nimeski mainitud, füüsikast meie ümber. Juba esimeses tunnis rääkisime sellistest küsimustest nagu, miks kassi silmad pimedas helendavad, miks pilved alla ei kuku, miks järve jookseb sisse mitu jõge, aga järvest välja ainult 1 ja palju muudki. Ehk siis tegu on hästi ägeda tunniga ning sellega seoses meenub ka üks ettepanek, mille keegi blogi suhtes mulle pakkus, aga selle realiseerin ma ära siis, kui natukene rohkem aega on.

Samuti registreerisin end teadusbussi, mis tähendab, et peagi ma saan hakata teadusteatrit andma. Mulle kohutavalt meeldib see - ei jõua ära oodata. Kohilas tehti vahepeal rohelises saalis midagi sarnast, vedel lämmastikuga mängimine, infrapunakaamerad ja suur hunnik huvitavaid katseid! Ma ei suuda ära oodata, sest enam ma ei ole jälgija, vaid esineja rollis. Kes teab, äkki sõidab teadusbuss kunagi ka Kohila Gümnaasiumi?


Isegi laupäeval, ehk eile oli seminar, mis algas hommikul kell 10, kestis 6.30-ni ja kulmineerus kell 9, peoga. Ehk siis päevad on siin pikad, süüa saab vähe ja istumist on palju, aga elu on lahe ja olla on tore. Loodame, et ma pean siis 9-10 aastat enda erialal vastu ja naudin seda ka edaspidi =)


2 kommentaar(i):

  1. Hei Holger! Naudin alati Su blogi lugemist, olen lugenud seda vargsi juba pikka aega. Täna lugesin, et uued inimesed, keda kohtad, meenutavad Sulle neid, keda juba tunned. Minuga on sama lugu. Kohtudes uute inimestega on tunne, et ma nagu teaksin neid juba, sest nad meenutavad mulle kedagi, keda tunnen. Vahel on raske küll täpselt öelda, keda. Ma kohe pidin seda mainima, sest see tundub mulle äärmiselt veider. Kui Sul on aimugi, miks see nii on, siis kuulaksin huviga... Karta on, et seal on mingi kiiksuga seaduspärasus või taevas teab, mis.

    Jätka samas vaimus!

    Anna-Liisa (Ehk ikka mäletad mind:))

    ReplyDelete
  2. Tsau Anna-Liisa. Sind ma mäletan ikka, isegi väga hästi, mul pole kombeks inimesi ära unustada, kui nad juba meeles on :)
    Ja ma tahan öelda ka aitäh, et kirjutad siia, kommentaare on alati tore lugeda ja teeb tuju rõõmsamaks, isegi praegu naeratan :D

    Ma päris täpselt ei oska öelda, miks see nii on, aga kunagi seletati sellega, et temperamenditüüpe on ainult 4 ja selle järgi ei saagi lõpmatult palju erineva käitumisega inimesi olla. Mõned väidavad, et kõik mahuvad sinna 4 grupi sisse või on 2 erineva grupi segu. Sealt ka sarnasused, et võimalusi on vähe.

    Teine variant on isiksustetüüpide definitsioon. Isiksusetüüpe on kokku 16, aga neid kõiki ma nimetada ei oska. Muidugi on olemas ka täitsa eraldi teadus - sotsioonika, mis uuribki käesolevat küsimust ehk seost erinevate tüüpidevahel, nende suhtlus ja inimeste sarnasusi. Kui natukene uurida selle teadusharu kohta, siis ma arvan, et saaks juba päris palju ja ka täpselt teada, miks see nii on :)

    ReplyDelete

© Development 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis