Monday, November 5, 2012

Ma täna targemaks, kangemaks, vanemaks kasvasin.

   Eraldasin päevast natukene aega, et ka siia jõuda. Õppimisega ongi kiireks läinud, eelmises postituses sõnasin vist ära.


   Pärast eelmist postitust hakkas ka üks abivalmis tütarlaps minuga msnis rääkima ning teate mida ma temalt teada sain? Ma olin Eesti Meistrivõistlustele võitnud 2 VIP piletit! Ja mul ei olnud sellest õrna aimugi! Ning ma just loosis osaledes mõtlesin, et kui ma tõesti võidan, siis ma lähen 100%, sest siis mind poleks eriti huvitanud, kuidas ma Tartusse tagasi saan. Samas ega väga suur kahjutunnet ei olegi, et selle pärast võistlusi alles teada sain. Kodus sai Live-Streamiga väga edukalt asja jälgida ning järgmine aasta tean targem olla.



   Tegelikult ma võidan üldse palju asju, viimane asi, mida ma võitsin oli vedela magneesiumi geel. Ja ma võitsin selle isegi peale nende VIP piletite võitu! Mul on lapsest saati õnnekäsi olnud. Kõige suurem asi, mille olen ma võitnud oli perega reis Taani ja sealse lõbustuspargi külastamine. Aga see oli juba mitu-mitu aastat tagasi ning see oli ka ühtlasi minu esimene lennukiga lendamine.



   Ma olen väga kerge unega, kui keegi minuga samas toas liigub siis ma ärkan automaatselt üles. Sestap kui te mind pasteerida soovite, siis arvestage, et see on väga raske. Mind on alati hämmastanud, kuidas inimestel on mingid utoopilised heavy-metal/karjuvad äratuskellad ning nad ei suuda isegi nende peale üles ärgata. Ja siis tavaliselt olen mina see, kes ringi käib ja kõiki üles peksab. Minul endal näiteks polegi äratushelinat. Mul on mobiil vibratsiooni peal ja piisab täitsa sellest, kui see kuskil laua peal hetkeks vibreerib (kui keegi saadab näiteks smsi) ning ma ärkan selle peale laksust üles ja isegi endamisi mõtlen, et kas seda kuidagi vaiksemaks ei saa panna. Ning täiesti tõsiselt ongi nii, kui see hommikul kuskil kajava laua peal vibreerib, siis mul hakkab kohe süda pekslema ning lööb adrenaliini laksu sisse ja iga hommik mõtlen, et miks see nii vali peab olema.


Inimene



   Mõned head küsimused olen ma ise siia kirjutanud, kui keegi on neid minu käest päriselus küsinud. Aga need on jah vaid väga vähesed, sest mind tegelikult üllatab, kuidas siin järsku nii palju neid küsimusi on. Ja mõned on ka päris andekad, isegi pole nende peale mõelnud.




Kuidas tolmuimeja töötab?

   Tolmuimeja sees on üks tiivik, mis on väga sarnane lennuki tiivikutele, ehk ta koosneb sellistest viltus teradest, mis panevad õhu liikuma väljast  sissepoole. Selline õhu liikumine tekitab tolmuimeja sees osalise vaakumi ehk vähendab seal sees olevat õhurõhku. Nüüd, kuna väljas on õhurõhk suurem, kui tolmuimeja sees, siis see tekitab õhuliikumist, mis on suunatud tolmuimeja sisse, sest õhurõhk peab püsima kõikjal võrdne. See on analoogne veega, mis üritab kõikjal hoida võrdset veepinna taset. Selline õhuvool töötabki nagu veevool, ta võtab endaga kaasa igasugu tolmuosakesi ja mida kõike veel, mida imetakse ning viib need tolmuimeja sees olevasse kotti, mis laseb õhku läbi, kuid tolmuosakesi mitte. Niimoodi kogunebki sisse imetud tolm sinna kotti.


Kuidas tekib tuul?

   Võtsin selle küsimuse, sest see kattub eelnevaga. Tuul tekibki õhus olevatest õhurõhkude erinevustest. Kindlasti olete kuulnud tsüklonist - madalrõhuala ja antitsüklonist - kõrgrõhualast. Õhk liigubki kõrgemast rõhust madalamasse rõhku, et neid tasakaalustada. Siin kehtib ka sama analoog, mis veegagi - vesi üritab hoida sirget pinnataset.


Ma järele jäänud vastan ka üsna pea ära, aitäh :)

0 kommentaar(i):

Post a Comment

© Development 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis