Saturday, August 13, 2016

Holger in the states: day 13. Managing expectations



Hei!

Mul algab peagi siin juba teine nädal ning varsti on käes ka ülikooli viimane sissekolimise päev. See tähendab, et peagi on linnak täis tuhandeid noori üliõpilasi ning söökla järjekorrad kisuvad aina pikemaks. Hetkel on siin aga palju vahetusüliõpilasi, kellest vähemalt kolmveerand tunduvad olevat indialased ning suur hulk on ka hiinlasi. Eurooplaseid tundub siin olevat vähe, lausa väga vähe. Kuid ameeriklased ise on nii võrratult sõbralikud ja abivalmis! Nad pakuvad abi, vajadusel sõidutavad sind soovitud kohtadesse ning üksinda üritustele minnes on garanteeritud, et paari hetkega on sul uued sõbrad olemas.
Sellega seoses algavad ka siin sissekolimisnädala üritused, ehk nädala ajaga toimub siin üle 100 erineva sündmuse. Täna käisin välibingot mängimas, kus võitsin ülikooli maika! See on ääretult tore, sest mul polnud seni ühtegi punast ega ülikooli sümboolikaga riietuseset (sinist ei tohi mingi hinna eest kanda, see värv kuulub meie rivaalkoolile). Samuti oli südaöösel võimalik käia tasuta kinos (jah, meil on enda kino siin) Jungle Booki vaatamas.

Panen üles mõned toredad pildid linnakust ning siinsest elust:

Minu võidetud maika!

Linnaku kinomaja.
Ühikatuba enne sisse kolimist ja uute asjade ostmist
 (paremal veel arvutilaud peidus).
"Küla", kus ma elan.
Ülikooli sümboolika on kõikjal - nii logod, värvid kui ka hundid.
Küla keskpaika valvavad hundid,
Minu ühika esine.
Ning ühika aed.
9
Näide undergraduate (bakalaureuseõppe) tudengite elukohast. 
Ülikooli linnak on täis selliseid hädaabiposte, mille kaudu saab politsei kutsuda.
Ülikoolipolitseil on kümneid autosid, lisaks ka hobuseid ja paar segwayd.
Siin asub üks riigi parimaid ülikoolide esmaabisid.
Muuhulgas on siin nii naistearstid ja dermatoloogia, kiirituse ja hambaravi osakonnad.
Ülikooli uusim raamatukogu.
Raamatukogu seest.
Tüüpiline näide siinsest arhitektuurist - rohelus ja punane telliskivi.
Linnaku ühe toidu- ja poekeskuse tagune - seal toimuvad ka välikinod.
Sama keskuse esine
Lõunapoolseimas ülikooli linnakus tegutseb suur hulk tuntuid erasektori ettevõtjaid.

Tähelepanekud elust enesest:

* Taldrikud ja joogiklaasid on üldiselt tugevamast plastist, ka osades "valge linaga" restoranides.
* Tekikottide asemel on üks vahelina.
* Ruudulisi vihikuid on siin väga keeruline leida, neid väga ei kasutata.
* Linnakus on pizzade ja pizzakarpide jaoks eraldi prügikastid.
* Ma olen esimene eestlane siin ülikoolis.
* Ülikooli sportlane sai olümpial ujumises kuldmedali.
* Ma ei tea, mitu jõusaali siin linnakus on, kuid ma olen juba 7 otsa sattunud.
* Sport on siin väga tähtis. Suurimat ülikooli spordisaali külastatakse aastas üle miljoni korra.
* 11% üliõpilastest on välismaalased ning nad osalevad 87% akadeemilistes rikkumistes. Põhjuseks suuresti see, et igasugune kaasüliõpilastega ülesannete üle arutamine läheb petturluse alla. Sealhulgas ka abi küsimine või sõpradega koos ülesannete lahendamine.
* Ma õpin hetkel juhilubade eksamiks ning sattusin sellise huvitava asja otsa, et kellestki mööda sõites on siin vähemalt seaduse järgi eesolijale sellest signaaliga märku anna. Kujutage, millised maanteed oleks, kui seadust ka päriselt järgitaks.
* Enamik tudengeid ei ole naaberosariikidest kaugemale reisinud.

0 kommentaar(i):

Post a Comment

© Development 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis