Wednesday, January 11, 2012

Kõige enam sarnanevad meiega meie fantaasiad

Kuna see on minu viimane aasta siin imekaunis toredas väikeses koolimajas, siis mõtlesin, et võtan osa kõigist võistlustest, mis mulle pakutakse ja mis mulle vähegi huvi pakuvad. Muidugi on kõik võistlused kogunenud jaanuari  kokku ja hetkel näeb minu võistluskalender välja umbes selline:

15.oktoober-10.märts; "Eesti ühiskonnaõpetuse 2012. aasta meistrivõistlus"
09.jaanuar-09 märts; Pranglimise eelvoor, märtsi lõpus maakonna finaal.
13.jaanuar; Füüsikaolümpiaad
20.jaanuar-märtsi lõpp(?)- "Junior Achievement Titan Europe Challenge"
21.jaanuar-Bioloogiaolümpiaad
28.jaanuar-Matemaatikaolümpiaad
4.veebruar-Keemiaolümpiaad.

Ehk siis tuleb päris tihe kuu, samas üritan ka natukene eksamiteks valmistuda. Kuigi ühest võistlusest ütlesin ma ära. Eesti keele ja perekonnaõpetuse õpetaja pakkusid Usundiõpetuse olümpiaadi ka ehk siis filosoofilist  esseed religioosetel teemadel, kuid kuna see peab olema üle tuhande sõna, siis ma arvan, et mul ei jätku energiat, aega ja piisavalt teoloogilisi teadmisi, siis ma ütlesin sellest ära. Muidugi esseele endale järgneks veel väga hea õnne korral olümpiaadi sarnane lõppvoor, mis eeldab 6 teoloogilise raamatu läbitöötamist pluss hulgaliselt veel teadmisi, siis see tundub mulle liig.



Aga see Ühiskonnaõpetuse võistlus on küll väga tore, see on neti põhine ja segu majandusest ja ühiskonnaõpetusest. Ühiskonna pool läheb mul väga hästi, aga majandus vajab natukene arendamist. Ma kõigun seal tavaliselt 10. koha ümber, mis on küll rahuldav, aga raha ma selle eest ei saa. Terve võistluse aja on juhtinud üksainuke inimene, kes on ka Tartu Ülikooli majandustudeng.
Bioloogiaolümpiaadi võtsin niisama - huvi pärast. Selle teeb lihtsaks asjaolu, et see on valikvastustega. Ma ei usu, et ma selle jaoks ka kuidagi ettevalmistama hakkan.

Füüsikas ma pole eriti kunagi valemite päheõppija olnud, aga huvi pärast kirjutasin välja 10. ja 11. klassi valemid, mida mul vaja võib kunagi minna. Välja jätsin need valemid, mida ma pidasin elementaarseks (enamiku mehaanika valemitest) ning lugesin üle ja selgus, et 10. ja 11. klassi õpilane kasutab umbes 59 valemit.
Ning keemiaolümpiaad.. Kui õpetaja mulle sellest rääkima tuli, siis ta lausa säras, ma pole kunagi teda nii õnnelikuna näinud. Lõi käsi kokku, plaksutas ja hõiskas. Järgmine päev tõi mulle ka lisamaterjali ning säras õnnest ja naeratas suurelt. Kuigi ma ise ei tea, mis ma sinna ronin. Ma pole seda kunagi eriti osanud + ma pole sellega aasta otsa kokku puutunud + võrreldes teiste klassidega on 12. klassi ülesanded kohe kõvasti raskemad, ma ei tea miks, kuigi meil ju enam keemiat ei ole.

Ja kõige selle kõrval tahaks veel suuta 4 korda nädalas trennis käia.
Ja kõige selle kiuste, tahaks veel suuta inimeseks jääda.





Linnud rohus roomavad,
                                                                            madu pilvil käib,
puud ringi hooravad,
Terve mets segi läind.

Hirvel enda jäätmekäitlus,
Hiirel meeldib ulguda,
Rebasel püsti näituse
esitleb oma urgu ta.

Ööbiku juures tantsuõhtu,
oh, häda! Ei saa keegi üles,
kuna gorilla puges põhku,
veab pärdik kõiki enda süles.



Kaugelt sind ka näen:
hullumeelsuse seas,
seenekorvikene käes,
mu kingitud pärg sul peas.

Segaduse keskel tantsid,
kui sina oleks selle põhjus.
Nüüd, kus sul andeks andsin,
veedame koos tänase õhtu.



0 kommentaar(i):

Post a Comment

© Development 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis