Thursday, July 14, 2011

Aeg.

I know some days are hard, don't make mine too.
I can remember days, things weren't always this way.
I used to make you smile even if only for a while.

Minu nimi on pärit vananorra keeles kasutusel olevast nimest Hólmgeirr. Kus hólmr tähendab saart ja geirr tähendab oda. See nimi on võetud ühe frankide kuninga Charlemagne kindrali järgi, kuid tänapäeva keelte tulekuga muudeti see ringi Holger'iks.


Minu äratuskell liigubki aina varasemale ja varasemale ajale. Alguses treenisin ennast kell 11:00 ärkama, praeguseks on see liikunud juba 9:30 peale. Minu lause: "Üks tund vähem magatud on üks tund rohkem elatud," kannab täitsa vilja. 


Vaatasin ka Tartu Ülikooli füüsika erialale sel aastal sissesaanute statistikat. Kokku on 56 riigieelarvelist kohta, millest 28 tükki said arvestuses 100 punkti, viimane, kes sisse sai oli 84,75 punktiline. See punktide süsteem on muidugi kooliti ja erialadel erinev, nii et see otseselt ei ütle midagi. Aga kalkulaatorit kasutades sain teada, et kui ma kuld- või hõbemedalit ei saaks, siis mul poleks lootustki sinna sisse saada. Mitte mingisugust. Ja avastasin, et palju hullem seis on keemiaga. Seal on sama arvestus süsteem, mis füüsikaski, aga 9 inimest, kellel oli 100 punkti jäid riigieelarvelisest kohast välja. Karm. Kõik viied, kuldmedal ja mis kõik veel, aga ikka ei saa riigieelarvelisele kohale. Ma alles praegu avastasin, et nendel reaalaladel on seal ikka päris karm rebimine.

Mis on aeg? Aeg on midagi suhtelist. Aeg on kõikvõimas.
Öeldakse, et raha eest ei saa õnne, ei saa armastust. Aga aja jooksul saab neid kõiki. Aeg loob neid. Aeg ongi raha. Aja jooksul leiad armastuse, leiad õnne. Ajaga saab kõike. Kuid millegagi ei saa aega juurde.
Aeg andis sulle elu. Aeg liigutab sinu elu edasi.
Kõige vanem inimene elas 122 aasta vanuseks. See on kohutavalt pikk aeg. Minu jaoks kaob aja väärtus pärast kuuekümnendat eluiga. Siis ootad juba kõige selle igavikku muutumist. Tema pidi veel sama palju ootama. Ainuke viis aega võita on teda mitte tähele panna.
Aeg tekitab haavu. Aeg ravib kõik haavad.

Aeg on pöördumatu. 
Aeg on kõige targem nõuandja.

Aeg lendab, aeg on raiskamiseks.
Inimesed ütlevad alatasa, et nad annaks ükskõik mida, et saada lisaaeda. Samal ajal, kui nad raiskavad endale antud aega.
Samas aeg ei loe mitte midagi. Üks päev võib tähendada palju, kuid hulk aastaid mitte midagi.
Aeg on Mina.

1 kommentaar(i):

  1. Sattusin lugema. Soovitan ka muudele asjadele pilk peale vista. See on aeg: http://markusukram.blogspot.com/2009/04/aeg.html

    ReplyDelete

© Development 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis