Sunday, January 16, 2011

367421

Ära ärata mind üles, sest nii tõele näkku vaatan,
sest nii puruneb fassaad, mil ainult naeratan ja jaatan.
Ära ärata mind veel, sest Sa tõtt ei taha teada.



Käisin vahepeal läätsedega koolis ja kõige parem reaktsioon oli ilmselgelt muusikaõpetajal Aimel. Seisin ajaloo klassi ees, toetades parema õlaga vastu seina. Tuli selja tagant hästi ligidale, külje peale, ütles, et ma olen nagu täiesti uus õpilane. Pöörasin näo tema poole, et vastata. Siis ta järsku ehmus, hüppas ja taganes teise seina poole. Hingeldades küsis, mis mu silmadega juhtus. Ma vastasin, et mul on läätsed silmas, siis ta rahunes maha ja läks edasi.

Teaduskooli füüsikas oli vahepeal üks lahe ülesanne. Ma ise ei osanud seda teha, siis küsisin füüsika õpetajalt abi. Ta ütles, et ta uurib ja mõtleb seda. Siis sain teada, et ta oli üritanud seda koos ühe matemaatika õpetajaga koos teha, aga nad polnud kahekesi ka osanud. Siis oli füüsika õpetaja proovinud helistada ühe reaalsema kooli (seal kus on rohkem reaalaineid) füüsika õpetajale, et küsida lahendust. Ja selgus, et see füüsika õpetaja oli ka proovinud koos matemaatika õpetajaga seda lahendada, aga polnud ka hakkama saanud. Ja mina peaks selliseid ülesandeid siis oskama?!?

Täna oli ka matemaatikaolümpiaad. Pikalt ma rääkima sellest ei hakka, aga põhimõtteliselt kirjutasin üht ülesannet 3,5 A3 kokku. Arvutasin seal ilma kalkulaatorita arvude ~149 jne. viiendaid astmeid ja tegin muid imetrikke. Siis kui lõpuks arvasin, et sain selle tehtud, siis selgus, et mul on üks null lõpus rohkem kui peaks. Deem see oli feil. Ja nagu ikka, bussiga kodu poole sõites ja oma mõtteid maast ja ilmselt mõeldes, põrkas järsku ühe ülesande lahendus lampi pähe. Kahju, et olümpiaadi ajal mõte ei jookse.

Vahepeal tuli ka mõte, et peaks lingvistika olümpiaadile minema. Savi, et ma keeli üldse ei oska ja isegi õpitava saksa keelega on raskusi. Mind pigem huvitab, kui palju ma suudan loogikaga ära teha. Ega ma matemaatikas, ega füüsikas ka peast valemeid ei tea, keemias veel vähem. Ma lihtsalt ise mõtlen neid välja. Vaatan esimest lingvistikaolümpiaadi ülesannet ja see on "tõlgi läti keelest eesti keelde" ja see tundub isegi praegu peale vaadates täiesti lihtne. Samuti on seal mingi babüloonia piltkirja numbrid, mis tundub ka ehk loogikaga lahendatav. Samas see oleks kuidagi irooniline kui ma keelte olümpiaadile läheks.


Üleeile öösel oli mul jälle üks väga huvitav kogemus. Tegin silmad 2-3 paiku öösel lahti nagu ikka. Toanurgas, kus asub telekas läksid asjade äärejooned punaseks. Ruloo läks natukene laiemaks, hõljus hästi õrnalt, heledalt. Täpselt nagu valge tahvel, millele projektoriga näidatakse. Ruloole Ilmusid  beežikad piltkirjad, nagu egiptuse piltkiri, ainult natukene segasemad.. Siis hakkasid õrnalt helendama ja edasi liikuma, nagu arvutis keriks midagi edasi. Üks rida läks paremale, järgmine vasakule, ja järgime jälle paremale jne. Umbes 5 rida teksti oli, ma üritasin piltidest kuidagi aru saada, kuid asjatult. Lõpuks see show lõppes ja tuba muutus tavaliseks. Aga ma suutsin ühe seose avastada: kõik need punased helendavad kontuurid, mis on 2 korda ilmunud on sama värvi, mis teleka off-tuli ja digitaalkell, mis mõlemad samas nurgas on. Helendavad ka samamoodi. Aga iseasi, kuidas nad üle terve toa kontuurjoonte suudavad levida ja helendada. Aga vähemalt on mul siiski öösiti lõbus, ei kurda.

0 kommentaar(i):

Post a Comment

© Development 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis